Saturday, August 21, 2010

Merenungi.......


Banyak perkara boleh digambarkan dengan kegembiraan..kenapa biarkan diri dirundung perasaan kesedihan..aku mengenangkan kisah seorang kawan aku bernama "ayie"..bayangkanlah bagaimana dia bersusah payah untuk merealisasikan perkahwinannya bersama insan dia yang paling cintai..

mereka bercinta dari sekolah rendah hingga sampai dia bekerja..berbagai-bagai halangan dia tempuhi tapi dia dapat pertahankan impian dia untuk membina istana bersama kekasihnya menjadi keyakinan dengan bersandarkan keyakinan dan tawakkal..
akhirnya impian dia terlaksana dan mereka dikurniakan cahaya mata yang sangat comel...mereka dihalang antara darjat..mereka dibandingkan antara diploma dan ijazah...mereka dibandingkan dengan status pekerjaan..namun itulah namanyan jodoh...
itu hanya sedikit kisah dari pengamalan kawan aku..


Aku terjumpa sesuatu dari seorang penulis blog yang merasa kecewa disebabkan insan yang dicintainya telah membina istana dengan orang lain...dia dirundung kesedihan..
Bagi aku janganlah berputus asa.kadang kita diuji seperti itu mungkin kita akan bertemu insan yang akan mencinta kita sepenuh jiwa dan raganya..percaya dan yakinlah...

Terima Kasih bakal Zaujah aku..

Aku bersyukur atas penerimaan kau untuk menjadi zaujah aku...bermula kita berkenalan hati kecil aku sudah berbisik "engkaulah jodohku"...entah macam mana aku mula beristikharah namun makin kuat hatiku berbisik dia jodoh aku..walaupun pernah dipisah oleh lautan semenanjung tapi akhirnya kami bertemu disatu tempat yang sama dia belajar dan tempat aku bertugas...itulah Allah S.W.T Maha Kaya Maha Pengasih dan Maha Penyanyang..

"Ya Allah Kurniakanlah bidadari syurga didunia ini kepadaku" itulah doa aku selepas aku solat..Alhamdulillah aku berjumpa dengan seorang insan yang sangat menyayangiku..aku akan menghargainya dengan kasih sayangku...

No comments: