Tuesday, August 24, 2010

...Cinta..Kasih..


Hehehe...cinta...kasih..wah menarik tu..kadang bila kita tonton movie kalau boleh kita nak jadi Couple dalam cita tu...macam-macam kita imagine..tapi best kan semua tentang tu..aku tak pandai nak hurai semua tu..kadang orang cemburu melihat cinta..kasih kita kepada pasangan...tapi bagi aku semua tu terserah la style masing macam mana nak handle semua tu..buat ja asal ia terbaik..
Berapa ramai pula yang kecewa dengan cinta..kasih..sekarang ramai movie dok cita pasal couple,love dan seangkatan dengannya..maka ramai la yang terpengaruh dengan movie..padahal semua tu lakonan seorang pelakon..mana da manusia sanggup berenang lautan api sebab cinta..kasih..tanya aku pula..aku tak sanggup..yela kan bunuh diri namanya tu..Nauzubillah..
berdoalah semoga kita jumpa cinta..kasih setulu abadi..nak dapat kenalah usaha bukan sekadar usha ja.. sekurangnya kita puas hati sebab dah mencuba..kadang pemikiran aku pelik skit..bila aku tengok motivator bagi motivasi pasal cinta..kasih..kalau kena kat diorang..agak-agak diorang boleh handle tak..yela sekadar cakap sapa pun boleh tapi bila dah mengalami..phehh..faham-faham je la rasanya bagi orang yang pernah rasa..sebenarnya kita sedar tak..sekeliling kita dah dijadikan berbagai perkara uang boleh memotivasikan kita tanpa kita sedar..bila sedih cuba renungkan awan..pasti akan timbul perasaaan yang kita rasa alam ni luas..masih ada tempat untuk diterokai mencari cinta..kasih..
Lihat pulak pokok..rasa sejuk lak mata dan tenang rasanya..sebab masih ada lagi kehijauan yang belum kita rasainya..bagi aku..aku suka tengok hujan turun..rasa nyaman sekali..sebab cinta..kasih lebih ibarat sebagai api..bila kita tengok hujan turun..pheh..alangkah sejuk dan sukar nak gambarkan ketenangan yang kita dapat bila waktu hujan..tapi bila hujan lama pasti gurug berdentum..bukan apa..ibarat menyedarkan kita seolah guruh berkata"cukup la..mulakan hidup baru"ye la..kan bunyi guruh kuat..cukup untuk menyedarkan kita dari tidur yang lena..
Jadi guna la alam sekeliling kita untuk membantu kita mencari cinta..kasih...

No comments: