Thursday, July 24, 2008

Keajaiban islam


baru-baru ni aku pergi menghadiri majlis ilmu yang diadakan disebuah sekolah rendah islam di pendang...mulanya aku keberatan untuk pergi tetapi memandangkan ibu aku mengajak...kena la pergi juga..sampai disana suara budak kecil berkumandang membaca al-quran..aku kenal suara tu...itulah suara anak abang aku walaupun berumur tujuh tahun tapi lidahnya fasih membaca al-quran...ALHAMDULILLAH..selepas itu baru lah dijemput seorang penceramah untuk memyampaikan ceramah agama...aku terkejut kerana usia penceramah agama tu baru berumur 7 tahun..hebatkan..itulah keajaiban dalam islam..sewaktu majlis berlangsung aku terdengar kanak-kanak sekililing aku yang seusia dengannya masih bergelak ketawa bermain dan bergurau senda..xapalah mungkin satu hari nanti mereka akan jadi tokoh yang hebat..INSYAALLAH..umur 7 tahun dah pandai berceramah agama..tapi kita yang lebih tua dari mereka boleh apa....tepuk dada tanya tanya la ilmu yang da kat kita..
malam tu aku rasa kerdil sangat ye la..dia dah umur 7 tahun dah jadi camtu tapi aku ni yang boleh begelar bapa masih ntah apa-apa..
majlis yang mula aku keberatan menghadirinya tapi bila aku dah sampai mula aku berkata dalam hati syukurlah aku diberi kesempatan melihat salah satu keajaiban dalam islam...

No comments: