Tuesday, May 26, 2009

NOTA CINTA HAWA BUAT ADAMNYA....




Buat kamu yang mengerti....

Satu ketika aku merasakan pintu kebahagiaan buatku telah tertutup,
siang atau malam tiada bezanya...
gelap yang aku lihat dan sepi yang aku rasa,
Telah tuhan ciptakan manusia pasangan untuk hidup bersama suka dan duka,
dan aku teraba - raba mencari...namun langkahan kamu menghampiri,
dengan memegang sebentuk kunci,
dan kunci itulah yang telah membuka kembali pintu kebahagian buatku,
terlalu lama aku meratapi pintu yang tertutup dan akhirnya aku sedar,
kamu hadir dalam hidupku untuk memberi aku sinar kebahagian yang lama terpenjara di
dalam sudut hati yang sekian lama berduka.....

DOA darimu untukku..
memberikan aku kekuatan di saat aku jatuh lemah,
dan membuatkan aku percaya bahawa masih ada sinar buat kita,
dan..
kamu juga yang telah membuatkan aku terus bangkit meneruskan langkahan hidup
dengan melupakan kegagalan lalu....

DUNIA adalah lautan yang terlalu luas..
kamu dan aku adalah pengemudi di dalam KAPAL CINTA yang telah kita bina dan usahakan bersama,
dengan berbekalkan iman dan takwa kuharap KAPAL CINTA kita menuju ke destinasi yang benar dan tidak sesat arah tujuan...

CINTA tidak pernah meminta namun ia sentiasa memberi..
DI MANA ADA CINTA DI SITU ADA KEHIDUPAN..

Cinta pada Al- Khaliq dan cinta pada yang mencintai Al-Khaliq...

Telah ALLAH berikan..
2 KAKI buat manusia untuk BERJALAN,
2 TANGAN untuk MEMEGANG,
2 TELINGA untuk MENDENGAR,
2 MATA untuk MELIHAT....

TETAPI mengapa hanya ada 1 HATI pada kita?

KERANA....

ALLAH telah memberikan sekeping lagi HATI pada seseorang untuk kita mencarinya..
dan telah kutemukan kamu dalam pencarianku...

SEMOGA KAMULAH YANG TERCIPTA UNTUKKU.... (F/H)

1 comment:

Anonymous said...

salam...smoga Farid bhagia drp m & suami-pendang.apa2 e mail yer skrang ada kat putrajaya jd cikgu
(muslimah.insan@yahoo.com) kat melaka lg ke?